20 Mayıs 2011 Cuma
MEB – Teknoloji ve Liderlik Forumu Kursu Web Günlüğü Topluluğuna Hoşgeldiniz.. Eğitim süresince bu topluluk, katılımcılarımız için kurs öncesinde ve devamında gerçekleştirilecek etkinliklerle ilgili, fikirlerini ve duygularını birbirleriyle paylaşacakları bir alan sunmaktadır. Her günün sonunda sizden günlüklerinizi eklemeniz ve kurs hakkında ilginizi çeken her hangi bir konuya cevap vermeniz istenecektir. Bu alanda çalışırken kurumunuzdaki işbirliği ve öğrenme potansiyelini düşünün… Lütfen ilk etkinlik olarak yaşadığınız yada tanık olduğunuz bir başarı öykünüzü bu yazıya yorum olarak ekleyiniz… Tekrar hoş geldiniz..
Adnan YAZGI-Pervin GÖZENOĞLU
Bilgi için: Adnan YAZGI / 0535 453 7596
23 yorum:
Çiftçilikle zar zor geçimini sağlayan bir ailenin ikinci oğluydu. İlkokul 4. sınıfta haksız yere öğretmeninden yediği tokatla okulu bırakıp şehirde bir oto döşemecisi yanında çırak olarak iş hayatına başladı. Elleri zanaate yatkındı kısa zamanda hem dikiş dikmeyi hem de dikiş makinesini tamir etmeyi öğrendi. 18 yaşında biriktirdikleriyle kendi dükkanını kurdu ve işinin patronu oldu. Askere giderken kardeşine bıraktığı dükkandan geriye bir tornavida bile kalmamıştı döndüğünde ama o yine başkasının yanında kalfa olarak işe girdi ve ilk fırsatta bir makine satın alarak küçük köhne dar bir mekanda tekrar kendi işyerini açtı. Birkaç yılda gelişti, ürün yelpazesini de çeşitlendirdi .. İstanbul ile iş bağlantıları yapıp kendi küçük ilinde ismini duyurmaya başladı. İstanbul İMÇ Bloklarında 1970 li yıllarda birçok fabrika sahibi ve üretici onun ismini ve esnaf kişiliğini öğrenmiş ve onunla iş yapmaya başlamışlardı… Anadolu’dan kalkıp gelen bu adama duyulan güven, para veya başka bir başarıyla asla ölçülemez bir değerdi… Ben bu değeri bana yaşayarak öğreten adamın ikinci oğluyum…
deneme 123
deneme 321
123deneme
123
selam
sonunda sayfaya ulaştım.şükürler olsun
bugün çok şey öğrendim.
2004 yılında ilçemize bağlı küçük bir köy okuluna yönetici olarak atanma başvurusunda bulundum. Görevime güzel bir haziran ayının son günü başladım.Öğrencilerin tatilde olduğu ve sadece bir elin parmakları kadar öğretmeni bulunan sekiz derslikli şirin bir okul.Ayrıca iki köyden taşımalı olarak 42 öğrenci okulumuza gelmekteydi.
Okula geldiğim gün bahçede daha önceden tanıdığım iki öğretmen arkadaşım beni karşıladı.Biraz sohbet ettikten sonra okula girdik.Hemen girişte sağ tarafta bir sınıf vardı.İçeri ğirdiğimde zemin tahtaları bozulmuş ve kırılmış, boyaya oldukça ihtiyacı olan bir sınıfla karşılaştım.Diğer sınıflarda aynı görüntüdeydi.Okulda yardımcı hizmetler personeli yoktu.Bu personelimizin ,İlçe kaymakamlığı tarafında ya da okul aile birliği marifetiyle sadece eğitim-öğretim döneminde görev yaptığını öncede öğrenmiştim. Tatil döneminde neler yapabileceğimi planlamaya başladım.Öncelikle ,köyde görev yapan sağlık personeli,jandarma,imam ve muhtarla tanıştım.Göreve başladığım haftanın cuma günüde köylüyle tanıştım.
Eğitim -öğretim dönemi başladığında, ilk öğretmenler toplantısında okulumuz için ne yapabileceğimizi öğretmen arkadaşlarımızla paylaştık.Çünkü 1994 yılında beri eğitim-öğretim yapan okulumuzdan ortaöğretime giden kız öğrenci hiç yoktu erkek öğrenci ise birkaç kişiydi.Birinci hedefimiz karakter eğitimine öncelik vererek soran,sorgulayan,erdemli,ahlaklı bireyler yetiştirmekti.Karakter eğitimine önem vererek her ay bir erdem üzerinde durduk.Bunula birlikte, 2004 yılında en az bir öğrenci olmak üzere okulumuzdan ilk kez Anadolu lisesine bir öğrenci göndermekti.Okulumuzu fiziki oalrak yenilemekte diğer hedefimizdi. Okulumuzda üç branş öğretmeni vardı
Öncelikle öğretmenlerimiz, özelliklede matematik öğretmenimiz akşamları okulda kurs vermeye başladı.Taşımalı öğrencileri alan şoförler 1.kademe öğrencilerini köye bırakıp kursa katılan diğer öğrencileri almak için okula gelip 17:00'a kadar okulda beklerlerdi.Şoförler ile sohbet eder kışın soğuk günlerinde sıcacık okulumuzda öğrencilerin kurstan çıkmasını beklerdik.Köyde bir mütahitlik işi yapan şirketle bağlatıya geçilerek bir köy okuluna 2004 yılında 16 bilgisyardan oluşan BT sınıfı kurdurduk.Bu sınıf o kadar çok ilgi çekmiştiki takım arkadaşlarımızla aldığımız karar ile 15:00 dan sonra velilerin kullanımınada açmıştık.Taşıma kapsamında okulumuza gelen öğrencilere ilçe milli eğitim müdürlüğünün katkılarıyla sıcak yemek çıkartmaya başladık.
Okulumuz fiziki durumu ve okul binasına göre çok büyük olan (bu iyi bir durum tabi) okul bahçesi yağan yağmurlar ile adeta su birikntileriyle dolmaktaydı.Okulumuza BT sınıfı sağlayan şirketin yetkilileriyle görüşerek okulumuz bahçesinde iş makineleri ile düzenlemeler yapıldı ve oldukça hoş ve kullanılabilir bir alan oldu.Öğretmenlerimizin gayreti ile güzel bir voleybol sahasıda yaptık.Boya işini köydeki gençler ve öğretmenlerimizle beraber yaptık.Kışları oldukça sert geçen bölgemizde tüm eksiklikleri gidermeye çalışarak yılı bitirdik.Nihayet sınav sonuçları açıklandığında 1 Anadolu Lisesi ve 2 Anadolu Meslek Lisesi olmak üzere (Bir kız bir erkek) okulumuz açıldığında beri ilk kez öğretmenlerimiz ve velilerimizle bizce çok önemli ve güzel olan bir başarıya imza attık.Daha sonraki yıllarda bu başarımız artarak devam etti.Kız öğrencilerimizin artık bir üst öğrenime devam etmek gibi bir hedefinin olduğu okulumuz vardı.Okulumuzda çevre bilinci gelişmiş,sorgulayan,hakkını arayan ,seven ve saygı duyan,hedefi olan ve gülümseyen çocuklar vardı .Bu arada 2005-2006 öğretim yılında hiçbir işcilik ücreti ödemeden köydeki veliler (inşaat ustaları) ve gençlerin yardımı ve katkılarıyla okulumuzun tüm birimleri ve sınıfların ,tahta zeminini kaldırıp karo döşedik.zor şartlarda ama zevkle çalıştığımız okulumuzdan arkadaşlarımızla aldığımız karar üzerine 4-5 yıl hiç kimse (özel durmlar hariç) tayin istememişti.Birçok güzellik yaşadığımız okulumuzdaki;öğretmenlerime,öğrencilerime,velilerimize ve köyde birlikte görev yaptığımız diğer kamu personeline sevgilerimi sunuyorum.
ben kendi başarımı değil bir komşumun başarı hikayesini paylaşmak istiyorum.Komşum 45 yaşlarında 5 çocuk annesi lise .2 sınıf terk bir ev hanımı eşi sınıf öğretmen en küçük çocuğu 3, sınıfta 2. si 7.sınıfta 3, çocuk 9.sınıf,4.çocuk 12. sınıf, 5. çocuk liseden mezun üniversite sınavlarına hazırlanıyor. Bu bayana eşi öğretmen arkadaşları ve aileleriyle bir çay sohbeti sırasında bir konu konuşulurken ev hanımı bayan fikrini söylüyor öğretmen olan eşide arkadaşlarının yanında "sen nerden bileceksin çok bilsen okurdun zaten diyor" bunun üzerine bayan bunu gurur meselesi yapıp önce dışarıdan lise yi bitiriyor. Sonra eşinden habersiz lise mezunu 2 çocuğuyla üniversite sınavlarına girip 2 yıllık yüksek okul okudu daha sonra dikey geçiş sınavlarına girerek 4 yıllığa geçiş yaptı ve şu an üniversite mezunu ve diplomasını alarak eşine hediye etti
kamyon şöförü bir babanın oğlu olan arkadaşım bugün bir profesör.bence büyük başarı.özellikle anadoludan çıkması
Bir başarı öyküsü yazmam isteniyor.
Lider başkalarının istediklerini değil doğru olduğuna inandığı şeyleri yapandır.
Ama ben liderlik sertifikamı almadım.
Ben benim başarı öykümü değil (sebebini derste açıklamıştım.) bir arkadaşımınkini anlatayım. Ağrının bir köyünde dünyaya gelir. Halit küçük yaşlar da iken anne ve babasını kaybeder. Akrabaları onu dini eğitim veren bir kuruma emanet ederler Halit burada Arapça eğitim almaktadır. Bulunduğu ortamda ve geldiği köyde Türkçeye hiç ihtiyaç duymamış hep Kürtçe konuşmuştur. Ta ki kaldıkları evde tuz bitinceye kadar arkadaşları komşudan tuz istemeye haliti gönderirler Halit bir müddet sonra geri döner ama elinde tuz yoktur. Arkadaşları halite niye tuz getirmediğini sorarlar Halit :komşunun evine gittiğini kapıyı çaldığını kapıyı bir kızın açtığını, utana sıkıla kız dan tuz istediğini ama kızın tuzu vermediğini kızın ne söylediğini de anlamadığını söyler. Arkadaşları halite gülmekten kırılırlar. Halit o günü hiç unutmamış unutamamıştır. Halit kızın Türkçe konuştuğunu bu ülkede eğitim dilinin Türkçe olduğunu daha sonra anlamıştır. Kaldıkları evde bulunan takvim yapraklarını kopardığında üzerinde bulunan harflere dikkatli dikkatli bakan Halit bunlardan en çok ilgisini çeken harfi arkadaşlarına sorar. Harfi yazabileceği her yere yazar. Daha sonra bir başka harf için aynı şeyi dener taki tüm harfleri öreninceye kadar arkadaşlarının yardımı ile de artık Türkçe okuyup yazmaktadır fakat okuyup yazdığı kelime ve cümlelerin ne anlama geldiği bilmemektedir. Bunu arkadaşları ile alışverişe çıktıkça yine arkadaşlarının yardımı ile aşabilmiş zamanla okuyup yazdığı şeyleri anlamayı da başarmıştır. Halit ilköğretimi ve liseyi dışarıdan bitirerek memurluk sınavına katılır. Ağrının bir köyüne imam olarak atanır. Evinde iki çocuğu dizinde otururken bana ikram etmiş olduğu çayla beraber anlatmış olduğu buruk bir başarı öyküsünü dinledim sizinle de paylaştım.
Neriman'ın Azmi
Neriman bir ay dersine girdiğim ikinci sınıf öğrencisiydi. Arka sırada oturan, kara gözlü, kısa boylu, zayıf bir öğrenciydi.
İlk derste okuma çalışması yaptırıyordum. Sıra Neriman'a geldiğinde bir sessizlik oldu. Neriman'ın başı önde idi. Kara gözleri bulutluydu. Sessizliği bozan Neriman değil arkadaşlarıydı. Neriman'ın okumayı bilmediğini söylüyorlardı. Ben hemen isterse onunda öğrenebileceğini söyleyip diğer öğrencileri okutmaya devam ettim. Teneffüste Neriman'ın yanına gittim. Onu okuttuğumda 10 kadar harfi bildiğini ve harfleri birleştirmede sorun yaşadığını gördüm. Okumayı öğrenmeyi isteyip istemediğini sorduğumda kara gözleri parladı.
İkinci ders Neriman'ın dersiydi. Sorduğum bütün toplama ve çıkarma işlemlerini yapmıştı. Ben aferin dedikçe Daha da coşuyordu.
Neriman azmi sayesinde bir ay sonunda okumayı öğrendi. Diğer arkadaşlarıyla arasındaki eksikliği kapattı. Sınıfın iyi öğrencilerinden biri oldu. Artık Neriman'ın kara gözleri parlıyordu...
BAŞARI ÖYKÜSÜ
Yaklaşık üç yıl kadar önceydi,odama elinde dilekçe ve ekleri olan bir veli geldi.Çocuğunun halk arsında “Cam Hastalığı”olarak bilinen bir hastalığa yakalandığını,üç yıl kadar okula devam ettiğini ancak dördüncü sınıftan itibaren artık okula devam edemeyeceğini belirterek,Rehberlik Araştırma Merkezinin tavsiyesi ile Milli Eğitim Bakanlığının “Evde Eğitim” hizmetinden faydalanmak istediğini söyledi.
İlk defa bu şekilde bir müracaat ile karşılaşıyordum,hemen hızlı bir şekilde konuyu araştırdım,yönerge gereği ilgili yazışmaları,öğretmen görevlendirmesi ,evin öğretim için uygun hale getirilmesi gibi gerekli prosedürleri yerine getirerek eğitime başladık.
Öğrenci,veli ve öğretmeni ile sürekli irtibat halinde olduk,dönem sonunda da karne ve teşekkür belgesini basın mensuplarını da yanımıza alarak tören ile verdik.
Bu tecrübemiz ilçemizde çocukları için evde eğitim ihtiyacı olan diğer ailelere de örnek teşkil etti ve şu an üç tane daha öğrencimize eğitim vermekteyiz.
Öğrencilerimiz ve aileleri çok mutlu oldu,biz de….
herkese iyi günler diliyorum
deneme
s.aleykum
OKUL FORMASI
Okulumuzun formasının değiştirilmesine karar verdik.Değişecek olan okul formasının eteklerinin Giyim ÜretimTeknolojisi i Alanı, 12. Sınıf öğrencilerinin İşletmelerde Beceri Eğitimi dersinde dikebileceklerini düşündük.Bir komisyon kurularak,forma modeli ve kumaş araştırması yapıldı.Okul forması modelibelirlendi.Eteklik kumaş örneklerinden bir tanesine karar verildi . Forma etekleri giyim atölyesinde dikileceğinden, kumaş alımı yapıldı.Bir iki tane, örnek forma eteği dikildi.Şimdi okulumuzda giyim üretim atölyemizde, seneye gelecek öğrencilerimiz için forma eteklerimiz dikiliyor. Böylelikle Giyim Üretim Teknolojisi alanında okul atölyesinde üretim yapılıyor, öğrenciler kendi alanlarında deneyim kazanıyorlar.Bizlerde okulumuzun etekleriniöğrencilerimiz dikitiği için, onların başarıları ile gurur duyuyoruz.
2.gün hocalarımızın güzel yorumu sayesinde çok faydalı geçti.Teşekkürler..
Dün güzel bir gün oldu cennet ,cehennem,astım mağarası yorucuydu ama ilk defa görenler için görmeye değerdi,kanyon harikaydı,arkadaşlıklar süperdi,deniz ve yemek yorum yok.
Sebep olanlara teşekkür ediyorum
iyi günler, günler geçtikçe çalışmalımızda gelişmeler kaydettiğimizi gördük.Bizlere yol gösterderdiğiniz teşekkür ederim.
3.gün çok güzel geçti.Teşekkürler..
kursun 4.günündeyiz ve nihayet yorum yazabildik.
Yorum Gönder